tisdag 19 augusti 2008

En blå, röd, grön eller gul person. Vad är jag?

Utbildningen med jobbet är nu över. Resultatet med denna lilla resa är att jag har fått veta att på jobbet är jag en GUL person. Vad är då en gul person tänker ni kanske... Jo som ordspråk har den gula personer "låt oss ha roligt"!! Pratar först och tänker sen... mmm det kan vara jag lite för många gånger =). Är med så länge det är kul.... hahah det betyder att jag verkligen KAN gå när jag känner att det går för långsamt eller är trist!!! Jag har till mitt försvar att jag är en gul person!! Tackar för det, tackar för det!
Hur är jag hemma då va min stora fråga när jag fick beskedet att på jobbet va jag ett skal av lust... Jag känner mig som en grön person.. Klart jag ÄR en grön person. Ordspråket som den gröna har är "låt oss göra det tillsammans". Man stöttar och vill att gruppen mår bra... mm jag gillar inte när någon jag känner mår dåligt.. då gör jag det med.. Den gröna personen grubblar och tänker... det ÄR verkligen jag =)
Självklar är jag nog lite av varje... och det är ju ingen illa.. många egenskaper!
Blå person har som ordspråk "låt oss göra rätt från början". Ställer frågor och samlar in fakta och analyserar innan man säger sitt svar.. nja det är inte jag alla gånger.. (jag är impulsiv..)
Röd person har som ordspråk " låt oss få det gjort". Tvekar inte och pekar med hel hand. Det ska gå med tempo och är resultatinriktad (att det ska gå fort.. absolut att det är jag!!).

Nåväl efter att vi har fått analysera varandra va det dax för sammarbetsövningar.. haha så skojigt. Jag tyckte verkligen att det gick långsamt.. men det är ju inte konstigt.. en del tog ju tid på sig innan nått skedde.. =)

Så nästa möte med en person.. japp då kommer jag absolut analysera i färger.. Det hjälper verkligen att förstå personen mer.. det har jag lärt mig nu!

Tjing och hej

Inga kommentarer: