fredag 8 augusti 2008

Att posta ett brev...

... är inte alltid så enkelt.
Fick i uppdrag av Emma att posta ett brev när jag åkte från jobbet idag. Tänkte att jag skulle haffa en på vägen så jag slapp parkera och gå en bit. Efter en stund ser jag en drive in postlåda!! Perfekt är min tanke, jag slipper gå ur bilen.. bara veva ner rutan. Trodde jag ja.. När jag hade svängt fram insåg jag att jag når inte postlådan. Jag fick åla mig ut ur fönstret och till min förbannelser känner jag att jag har fastnat med benen mellan ratt och säta. JA det går faktiskt att göra det. Fick åla tillbaka för att ta en ny position för att sedan häva mig ut igenom fönstret igen och knöla in brevet. Självklart slår jag i armen i fönstret... som jag inte har hissat ner ordentligt!! Under tiden jag råkar ut för allt det här hinner det komma lite kö... När jag gasar därifrån ser jag att mannen som kommer efter mig inte heller når. Han öppnar dörren, kanske borde jag med gjort det? Men alla andra vevar ju bara ner fönstret och sitter bekvämt kvar i bilen medan breven läggs på. Nåväl nästa gång gör jag på annat vis!

Christian Ohlsson FANBÄRARE av Sverige
Jo men det är ju absolut inget fel med det. Synd bara att han är skadad och inte ska vara med i OS. Kunde ingen anna få bära då? Någon som ska tävla? Jag har en liten teori om varför det blev just han... men den är nog inte så hållbar men skitsamma, vi kör på den!
Det kanske inte kommer bli ett mer OS för Christian och eftersom han inte kan tävla nu pga skada kanske dom tänkte att då får han bära fanan så är han ju lite delaktig iallafall...
Dom kanske tycker så eftersom han ändå har vunnit typ allt som går att vinna och så va han ju en tittarfavvis! Vet inte hur många gånger jag har stått upp,klappat,hejat högt när han står på banan och ska hoppa (... hmm fast det gör jag ju ifs med alla våra svenska friidrottare...).
Nåväl, det är en teori iallafall. Dock inte den bästa MEN åtminstånde en!

Tjing och hej

Inga kommentarer: