onsdag 8 oktober 2008

HV 71 och jag =)

Klart att jag måste skriva lite om Jönköpings stolthet! Ja i mina ögon är dom faktiskt det!!
För er som inte vet var jag med uppe i Linköping och firade det HÄRLIGA guldet 2008, guldet 2004.. mmm då va jag i Kinnarsp Arena och kikade.. Ja jag tycker att det är helroligt!!
Ni får kalla det va ni vill.. sportnörd kanske?!
Tyvärr måste jag väl säga.. att säsongen nu inte har börjat så himmla bra..
I lördags va jag på min första livematch för denna säsongen.. och självklart blev det en SEGER!! Har det med mig att göra kanske?? =) Ja just nu kanske jag inte ska ta åt mig den äran.. sitter hemma och tittar på HV-Bern nu i champions league (och det stavas hur?) HV leder iallfall med 6-2 så nej det kanske inte har med mig att göra fast jag skulle tycka det vore lite fint om det nu skulle vara så.. Oj nu blev det lite väl invecklat kanske.. lägger ner det nu! =)
Måste bara... Peller G.. vad åt han de första matcherna?? Herregud va måååål han gjorde, helt underbart att "gubben" håller än! (gubben är inget elakt..)
Jo jag måste bara berätta en liiiiten historia om årets guld..
står där i chokladhallen (cloetta center) och ser att HV spelar fint. LHC får lite domslut mot sig.. och helt plötsligt exploderar åskådarna.. snus och papper kastas in.. och så fanns det en människa som inte tänkte efter före.. och slängde in sina NYCKLAR.. ha ha dumjöns! Nåväl.. speakern vädjar och publiken är lugn.. tills nästa gång det inte går LHC väg. Nyckelkasstaren som har fått tillbaka sin nycklar får nog hjärnsläpp (det är vad jag tror) och kastar in dom på isen IGEN!!!!! Jamen hallå..
Undra om han kom in i bilen eller i huset? =)

Ha det fint!!

Tjing och hej


Inga kommentarer: