tisdag 14 oktober 2008

Bukfettma och ullaredet

Läste på aftonbladets hemsida för några dagar sen om bukfettma..
Det ska ju vara väldigt farligt och så där.. och det är ju inte alls bra. Men nu läste jag med att om man stressar och sover för dåligt så ligger man i riskzonen för att få detta..
Jamen hallå det ju inte konstigt att jag ser ut som jag gör!!!
Stress det ÄR mitt jobb och som ett paket på posten så sover man ju dåligt och lite.
Jag berättade för min syster i går om denna upptäkt och att jag säkert led av detta för att det liksom inte händer nått. (för inte har det med att göra att jag äter gott, mycket och gärna sötsaker...)
Hon skrattade gott och därav drog jag slutsatsen av att hon höll med! =) ha ha
Fast det kan hända att hon skrattade för att jag lider lite av hypokondri...tycker familjen..inte jag!! =)

Nu till Ullaredet!
Som sagt syster va med och en kompis till henne. Jag har aldrig varit där när det har varit såhär lugnt.. helt fantastiskt! Jag hade fått order hemmifrån att jag fick köpa vad jag ville, men inget till honom eller nått som va onödigt.. =)
Jag är ju mästare på att köpa onödiga saker, men jag tycker jag höll mig väldigt bra! I år ska jag gå in för att julpynta, så jag handlade mina första julgardiner. Även en stjärna man hänger i fönstret eller så och en stjärna på fot... åå så juligt.
När min syster och hennes kompis gick till barn avdelningen så tog jag min tomma vagn och gick till roligare avdelningar och då va den inte så tom längre =)
Mitt i allt detta så går jag frörbi en tant som går fram till en anställd och säger: herregud, dom kör ju på mig. Den anställde ser lite förvånad ut och vet väl knappt va hon ska svara.. tanten går till sin vagn men vänder snabbt och går tillbaka till den anställda tjejen och säger; nu hade jag tur. Sen vänder hon på klacken och går.. tjejen står helt stilla och ser mycket förvånad ut och kollar länge efter henne.. jag med!
Men sen blev det lite långtråkigt så jag ringer upp min syster, fortfarande på barnavd. Jag traskar dit och påvägen ser jag en tjej som stoppar nått i bröstfickan på insidan av jackan och såg väldigt konstig ut efteråt. Jag och mina fördomar tänkte direkt att nu tog hon nått.. min andra tanke va; varför sno på ullaredet?? det är ju inte så fasligt dyrt här!! ha ha ha ha

tjing och hej!

Inga kommentarer: