fredag 20 mars 2009

Skönsjungande SÖTA grabbar och tant trosor

Nu har jag åter igen gjort en Stockholmsresa och den va händelserik!
Il Divo konsert stod på schemat. Jag laddade upp med att inte lyssna eller ens se en bild på dom, så intresserad va jag. Men jag hade ändå en bra inställning, jag kände på mig att det skulle vara bra. Tåget upp gick utan problem, alltså ingen sällskapsresan truddelutt!!
Konserten skulle hållas i Globen och vi va så smarta så vi bokade ett rum på hotellet som sitter fast med Globen. Skönt att slippa tänka på hur man skulle ta sig hem vid 22 i ett regnigt Stockholm.
Själva konserten va MAGISK i mina ögon och öron. Jag läste ett inlägg på Expressen och han va tydligen inte på samma konsert som jag.. ja men vad hade han tänkt sig då? Att dom skulle göra värsta dansen i en upp poppad operalåt.. jamen hallå??!! Stiligt klädda och om jag nu hade fått lite av deras skönsång i min stämma hade jag varit lycklig. Iallafall.. fick jag nya idoler så nu lyssnar jag på ders skrivor all min vakna tid. Det är ju ofta att man fastnar för en låt.. och det har jag nu gjort..s jag spelar den ca 15 gånger om dagen. Jag sa till min kära sambo att denna låt skulle jag ha på mitt bröllop och då svarade han lite fint; vem ska du gifta dig med?! (ja han är himmla rolig han)
Under själva konserten så va det en del som gav grabbarna blommor.. snällt kan man ju tycka. det va en stackare som hade köpt en bukett rosor och lagt i ett brev eller kort.. inte vet jag.. när Carlos (som jag har lärt mig att han heter.. stålt!) gick med blommorna i handen så åkte kortet eller brevet ut och la sig på själva scene, då va hon tvungen att ställa sig upp och liksom visa honom att det låg där. Han bara skrattade. Vill han verkligen veta vad hon har skrivit för kärleksförklaring? Inte för jag skulle skriva till honom.. lite små sliskig.. det fanns andra som föll mig mer i smaken.. men kanske inte så mycket att jag skulle skriva en kärleksförklaring. Om det nu va det som stod i brevet, inte vet jag!
Vi som hade VIP biljetter satt i mellan scenerna.. ja det är lite svårt att förklara hur scenen va uppbyggt så jag låter bli. Iallafall satt jag på kanten och jag kunde bara sträcka ut min hand så skulle jag göra "fälleben" på grabbarna.. så NÄRA satt jag!! Tack Danneman för dessa platser!
när det va dax för extra nr kom grabbarna in i frack och sjöng Halleluja.. Oj oj! Det va då det hände.. trosor av alla dess slag kastades upp på scenen.. tant trosorna höll på att landa i mitt hår, bara tanken gör så att man få lite rysningskänning.. men nu gjorde dom inte det som tur va. undra om dessa söta gossar sparar på dessa trorsor eller om dom slänger dom i en papperskorg bakom scenen?! Men den stora frågan är ju igentligen Varför slänga trosor? Publiken bestod mestadels av medelålders kvinnor.. se vad lite vin kan göra.. hihi (fördom av mig, eller ren sanning)
Damen som satt med sin man igämte mig och Danne slänge sig över Dannes axel och sträckte ut handen för att skaka hand med en utav grabbarna.. danne va ju inte sen att hänga på och jag gjorde lika.. hihi. Det jag skulle komma till med detta va att damen ropar till Sebastian när han tog i hennes hand.. i love you..jag har ingen komentar på detta!
Dagen efter spenderades på Stockholms shoppinggator, trevligt!

Tjingeling

Inga kommentarer: