onsdag 24 september 2008

Rosenlunds Vårdcentrum och halsont

Ja eftersom halsen inte ger med sig så fick jag ge mig..
Idag orkade jag inte mer så jag ringde vårdcentralen för hjälp. Svårt när halsen liksom gör så ont att man måste hjälpa till med hela kroppen för att svälja ytterst liiiite saliv.. ja som ni förstår är jag VEK!! Hela min familj skulle nu instämma i ett rungande JAAAA =)
Men jag gillar dom ändå!!
Eftersom det finns en SSK (sjuksyster) på vårdcentralen som är så himla otrevlig va jag tvungen att ladda lite.. så jag kunde svara rappt! Har man inte feber så är man inte välkommen alla gånger...
Det jag inte gillar är att dom släpper 3 dagar i taget.. så om man ringer fel dag så får man snällt ringa en annan dag.. och då är det kl 07.30 som gäller!! Fasen va jag gnäller.. men jag gillar inte det sättet. SSK ringer och det är inte den otrevliga tanten utan en kanon trevlig SSK!
Eftersom inga halstabletter hjälper så hoppas jag innerligen att doktorn har lite "knark" till mig =) kan ju inte gå och knapra alvedon hela tiden..

Nåväl nu har jag gnällt av mig lite och hoppas att halsen blir bra igen.. orkar inte med halsfluss eller liknaden.. Men det är ju sjukdomstidern nu så alla får väl en liten släng av nått..

Tjing och hej

Inga kommentarer: